понеделник, 26 януари 2009 г.

Как да превърнем уйндолс 7 в хакерска ОС

Това е полу-сатирично ревю на Windows 7, не е истинско ревю, просто се забавлявам, не се обиждайте ако сте от майкрософт дроните, това е просто майтап :D

На скоро се регнах за BETA програмата на Майкрософт за уйндолс 7. Изтеглих си iso-то, получих си ключа и си инсталирах напълно легално копие на уйндолс 7 beta. Това означава че след 30 пак ще си бачка ок. Няма да влизам в подробно ревю на системата, има достатъчно такива(повечето са скапани).

Никога не съм бил уйндолс фен. Аз съм фанатичен линукс потребител от повече от година и половина и съм много доволен от факта че чичо Бил и чичо Балмър не ме закачат(гадни копелета). И все пак имам един уйндолс ХП който ползвам за игри и други такива безполезни неща. След като прочетох предимно позитивните ревюта относно 7-цата, реших да я тествам до край и да видя дали мога да я превърна в хакерска ОС. Идеята е да и дам мощ, да я направя истински звяр и половина+ две трети! Ще я накарам да пуши през аерото си. Ето какво трябва за да направим уйндолс 7 по малко противна за хакерите.

Стъпка първа. Изключваме аеро. Сериозно, това говно ме дразни, не че под линукс нямам прозрачен таскбар, но 3д ефектите ми ги няма, просто защото ме дразнят, и бавят машината. Уйндолс класик е подходящия формат за десктопа, за това го настройваме така:

step1

Следващата стъпка е харексия фон. Всички знаем че уйндолс не е истинска хакерска операционна система. За сметка на това Debian е, за това ще му сложим Debian фон(същия както и на кубунтуто ми, иска ми се кубунту да беше Debian):

step2

Всичко това е доста готино, но какво е най важното умение за един хакер? Да може да програмира естествено, за това без да се бавим инсталираме два доста готини хакерски езици Python и Ruby:

step3

Тези езици може да намерите съответно в гугъл и ъъм в гугъл, приятно гугълване.

Разбира се трябва и да се научите да програмирате за тях, но нека продължим на татък. Истинския хакер има нужда от мощтни инструменти. Уйндолс 7 идва със един такъв мощен инструмент. Нарича се уйндолс пауър шел. Егати пауъра братче! Якото за него е че някой от командите бачкат и за линукс, кофтито е че е уйндолс програма :D Друг готин инструмент е уникс мега редакторът Vim. Той не идва с уйндолс 7 защото е прекалено мощен за вас лузъри, но все пак можете да си го изтеглите от vim.org или друг подобен сайт:


step4

И в крайна сметка, ако искате да имате хакерска машина ви трябва една програмка, тя се казва Kubuntu. Ето скрииншот:

screen

Както споменах, фонът е същия като 7-цата, но останалото е чиста мощ! Уйндолс има още много път да извърви, за да стане истинска хакерска ОС, но този полу-сатиричен блог пост, най вероятно ще бъде последван от по сериозен такъв, изследващ проблемите с хакерството под уйндолс, липсата на инструменти, и като цяло якостта на линукс. Стей туунд нуубс!

Няма коментари:

Публикуване на коментар